Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

10 wskazówek, jak wzmocnić ciało i umysł

Czy chcesz mieć silne ciało i umysł, i być bardziej zrównoważony?

Wszyscy wiedzą, że regularne ćwiczenia są zdrowe dla ciała, ale ćwiczenia są również skutecznym sposobem na poprawę zdrowia psychicznego. Regularne ćwiczenia mogą mieć ogromny wpływ na przykład na depresję i lęk. Ćwiczenia mogą również zmniejszyć stres, poprawić pamięć, pomóc ci lepiej spać i ogólnie rzecz biorąc, ćwiczenia są po prostu dobre dla twojego nastroju. 

Ale szkolenie nie musi być odpowiedzią na wszystko. 

Wskazówki dla zrównoważonego ciała

Oto kilka łatwych wskazówek, jak uzyskać większą równowagę przy jednoczesnym wzmocnieniu ciała i umysłu. 

Sleep, sleep, sleep!

Dobra ilość snu - to ważne. Zapewnij sobie 7-9 godzin snu. To właśnie podczas snu Twój organizm odzyskuje siły, odbudowując nowe komórki i mięśnie, które zostały uszkodzone po ciężkim treningu, jak również w ciągu dnia. Nigdy nie lekceważ potrzeby odpoczynku swojego organizmu. Brak snu zwiększa również apetyt i prowadzi do złego trawienia, mniejszej energii i braku energii. 

Jedz owoce

Owoce smakują świetnie i są pełne witamin i błonnika, ale staraj się jeść tylko dwa kawałki dziennie. Owoce zawierają stosunkowo dużo cukrów owocowych. Jeśli trudno Ci ograniczyć owoce, spróbuj zastąpić je swoimi ulubionymi warzywami. 

Odstresuj się

Kiedy jesteś zestresowany, twoje ciało przechodzi w tryb przetrwania, myśląc, że musi uciekać lub walczyć. W tym celu tłuszcz jest wykorzystywany jako źródło energii, a tłuszcz wokół brzucha jest uwalniany łatwiej niż w innych częściach ciała. Kiedy jesteś zestresowany przez długi okres czasu, twoje ciało będzie starało się zgromadzić jak najwięcej tłuszczu wokół brzucha.

Jeśli czujesz się zestresowany, spróbuj dowiedzieć się, co sprawia, że jesteś zestresowany i spróbuj pozbyć się stresu. Zamiast ćwiczyć codziennie, możesz też ćwiczyć jogę lub medytować.

Unikaj emocjonalnego jedzenia

Wiele osób je z emocjami, zwłaszcza między posiłkami. Zdecydowanie powinno być na to miejsce! Dobrze jest zjeść kawałek ciasta w biurze od czasu do czasu, ale musisz być świadomy, dlaczego to robisz i nie jedz, bo jesteś smutny, zestresowany, zmęczony lub masz zły dzień. Jeśli potrzebujesz przekąsek, upewnij się, że są to zdrowe alternatywy, takie jak obrane marchewki, orzechy itp.

Zmierz się z prawdziwym problemem, zamiast dręczyć go jedzeniem.

Podkręć siłę i szybkość 

Najlepszym sposobem na silny i jędrny rdzeń jest trening z wolnymi ciężarami. Tutaj nie można uniknąć napinania mięśni brzucha, nawet jeśli nie są to mięśnie, na które ćwiczenie jest bezpośrednio ukierunkowane.

Trening interwałowy też jest idealny - wystarczy kilka razy w tygodniu.

Chodzi o to, aby trenować skoncentrowanie i ciężko kilka razy w tygodniu, zamiast trenować nie skoncentrowanie i codziennie. 

Nie bój się tłustych 

Może to zabrzmieć dziwnie, ale tłuszcz jest dobry dla twojego ciała, ponieważ, między innymi, poprawia trawienie, poziom cukru we krwi staje się bardziej stabilny i sprzyja spalaniu tłuszczu. Upewnij się więc, że dostarczasz tłuszcze nienasycone w każdym posiłku, na przykład z ryb, orzechów, oleju i jaj. Oczywiście, nie trzeba iść na całość i jeść dużych ilości tłuszczu, wystarczy mieć świadomość, że musi on być częścią dobrze zbilansowanej diety. 

Wzmocnij swój obszar brzucha i rdzeń 

Zapomnij o tradycyjnych i nudnych brzusznych wygięciach. Rób deskę, to najlepsze ćwiczenie dla twojego rdzenia. Plank sprawia, że napinasz swój rdzeń, co daje Ci silny brzuch, jednocześnie wykorzystując wiele innych grup mięśni. Poprawisz również swoją postawę.

Plank: połóż się na brzuchu. Połóż przedramiona na podłodze, kierując je prosto przed siebie. Łokcie powinny być ustawione pod kątem 90 stopni i tuż poniżej barków. Wstań na palcach. Utrzymuj pozycję tak długo, jak to możliwe. Powtórz ćwiczenie. Możesz rzucić sobie wyzwanie zwiększając odstęp czasu lub zwiększając wysiłek fizyczny poprzez podnoszenie jednej nogi.

To jest wszystko albo nic 

Czy znasz taką myśl "Teraz chcę schudnąć 5-10 kg i w poniedziałek rzucę wszystko z węglowodanami, cukrem i alkoholem i zacznę biegać"?

To jest myśl, która uderza większość ludzi. Możesz stracić kilka kilogramów, ale może to nie być przyjemny proces, więc szybko zyskujesz je z powrotem. Ważne jest, aby stać się bardziej świadomym swoich nawyków żywieniowych i zdecydować, kiedy zasługujesz na coś dobrego. Jeśli masz tort urodzinowy i bułki w weekend, upewnij się, że jesz rozsądnie przez resztę tygodnia i z czystym sumieniem zjedz kawałek lub dwa! Zamiast całkowicie zrezygnować z chleba, makaronu i ryżu, postaw na gruboziarniste wersje i jednocześnie ogranicz nieco ich spożycie. Nie ma potrzeby utrudniać sobie życia, bo wtedy dieta na pewno pójdzie na marne. 

Znajdź swoją równowagę, bądź realistą, a twoje ciało i umysł ci podziękują.