Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

Joga - 5 typowych błędów

Joga zawsze będzie wielkim wyzwaniem za pierwszym razem, gdzie cały wysiłek poświęca się na ćwiczenia siły, równowagi i gibkości. Ale praktyka czyni mistrza i dotyczy to również jogi. Gdy nabierzesz pewności w wykonywaniu ćwiczeń i rutyna się utrwali, chodzi o to, by zwrócić uwagę na wszelkie drobne błędy. W jodze rzadko osiąga się 100% doskonałości, celem jest ciągłe doskonalenie. Poniżej przedstawiamy typowe błędy w jodze, z których część możesz rozpoznać?

Typowe błędy w jodze 

Jeśli praktykujesz jogę bez patrzenia na swoje błędy i bez prób ich skorygowania, twoja forma i świadomość ucierpią. Ponadto, zmniejszasz swoje korzyści i zwiększasz ryzyko kontuzji. 

Jeśli myślisz, że joga jest naprawdę trudna i tylko dla elastycznych ludzi, to jesteś w błędzie. Joga jest dla każdego i jest dobra dla każdego. Chodzi tylko o praktykę i wytrwałość, o spojrzenie na swoje błędy i poprawienie ich.

Oto pięć najbardziej typowych błędów w jodze.

#1 Wstrzymujesz oddech

Retrakcja jest jednym z najważniejszych elementów jogi. Oznacza to, że podczas wykonywania ćwiczeń należy oddychać spokojnie i głęboko. Podczas intensywnej praktyki istnieje tendencja do wstrzymywania oddechu lub oddychania bardzo szybko, aby przejść przez ćwiczenia. Możesz wytrzymać więcej, jeśli mięśnie są optymalnie dotlenione, poprzez spokojne oddychanie.

Dobry głęboki oddech robi się tak: skoncentruj się, weź głęboki oddech przez nos, skup się na swoim oddechu, napełnij brzuch powietrzem i pozwól mu spokojnie przesiąknąć z ust, jednocześnie całkowicie opróżniając płuca.

#2 Przychodzisz na jogę, prosto z kolacji

Jeśli Twoje zajęcia jogi są wieczorem, zjedz lekki posiłek z dobrą równowagą białka i węglowodanów na godzinę przed treningiem. Możesz zrujnować swój trening, jeśli przyjdziesz najedzony prosto z kolacji. Niektóre z ćwiczeń będą wręcz nieprzyjemne do wykonania, a twoje ciało będzie zużywać energię na trawienie pokarmu, przez co pogorszy się twoja wydajność.

#3 Porównujesz się do innych

Zawsze jest ta jedna osoba na zajęciach jogi, która wydaje się mieć hipermobilne stawy, bez kości w swoim ciele, a jednocześnie wykonuje ćwiczenia do perfekcji. Trudno się do niej nie porównywać, bo chciałoby się wykonywać ćwiczenia tak samo jak ona, a może nawet lepiej...

Ale nie porównuj się do niej, ryzykujesz utratę motywacji, a joga nie ma konkurencji jako celu, wręcz przeciwnie. Joga polega na indywidualnym traktowaniu ciała i umysłu.

#4 Zbyt mocno się forsujesz

W tych czasach zawsze słyszy się, że ćwiczenia są dobre tylko wtedy, gdy potem bolą. Ten sposób myślenia w żaden sposób nie powinien być przenoszony na jogę, ponieważ jest dokładnie odwrotnie. Joga nigdy nie powinna boleć, a jeśli już, to natychmiast przestań, bo ryzykujesz kontuzję i przepracowanie mięśni. W jodze chodzi o to, by słuchać swojego ciała i być go świadomym, a także sygnałów płynących z ciała.

#5 Jesteś w złym miejscu

Ćwiczenia jogi są na początku bardzo skomplikowane, więc może być trudno zobaczyć, jak trener wykonuje ćwiczenia, jeśli jesteś ustawiony daleko z boku lub z tyłu.

Zamiast tego stań w drugim tylnym rzędzie w środku. Będzie to najbardziej optymalna przestrzeń w pomieszczeniu.

Dlaczego warto ćwiczyć jogę? 

Wiele się mówi o naszym zdrowiu psychicznym, a jeśli jest to obszar zainteresowania dla Ciebie, jak powinno być dla każdego, joga jest doskonałym miejscem, aby zacząć. Krótko mówiąc, joga jest dobra dla umysłu. 

Although te są fizyczni ćwiczenia dokąd ty używasz twój ciało balansować, ten balans jest kierował przy umysłem. Oznacza to na przykład, że możesz nauczyć się lepiej relaksować i kontrolować swój oddech. Może to również oznaczać, że zaczynasz bardziej odpoczywać w sobie. 

To dlatego, że w odpowiednim tempie nawiązuje się kontakt z własnym ciałem. Jest to również aktywność, która jest starożytna właśnie dlatego, że działa, a więc jest to coś, co jest używane przez wszystkich, od osób cierpiących na stres, które chcą nawiązać kontakt z samym sobą, do profesjonalnych sportowców, którzy potrzebują wyprostować pewne rzeczy w swoim ciele.

Joga wzmacnia również praktycznie każdy mięsień w twoim ciele. Chociaż może nie wydawać się to takie trudne, jest to zdecydowanie coś, gdzie trenujesz swoje mięśnie. Nawet jeśli nie zyskasz ogromnych mięśni dzięki jodze, będziesz w stanie robić zupełnie nowe rzeczy z tą formą ćwiczeń. 

Połącz jogę z innymi formami ćwiczeń

Joga jest świetna do łączenia z innymi formami ćwiczeń i treningu. Na przykład bieganie, gdzie joga faktycznie wzmacnia bieganie, o czym możesz przeczytać więcej tutaj. Może to być również trening siłowy, gdzie siła Twoich mięśni wzmocni i wzmocni Twoje ćwiczenia jogi. 

Ogólnie, najlepiej jest uprawiać jogę po bieganiu lub treningu siłowym, jeśli chcesz wykonać wszystkie swoje treningi tego samego dnia. Możesz też biegać lub wykonywać ćwiczenia siłowe w niektóre dni, a w inne uprawiać jogę. Zapewnia również dobrą różnorodność i równowagę w używaniu mięśni w twoim ciele. 

Jeśli zainteresowałeś się jogą lub może już ją praktykujesz, mamy ogromny wybór sprzętu do jogi - sprawdź to.