Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

Prasa do nóg - Prasa do nóg

To ćwiczenie jest podstawowym ćwiczeniem angażującym całe dolne ciało. Podstawowymi mięśniami pracującymi podczas tego ćwiczenia są mięsień czworogłowy (przedstopie) i pośladki.

Przewodnik po prasie do nóg - Prasa do nóg:

  1. Siądź w maszynie z plecami opartymi o oparcie 
  2. Postaw stopy w odległości mniej więcej na szerokość barków 
  3. Zwolnij uchwyt zatrzymujący, aby maszyna była gotowa do użycia (jeśli jest na wyposażeniu) 
  4. Wdychaj i ugnij nogi tak bardzo, jak to możliwe, utrzymując tę samą odległość między stopami podczas całego ćwiczenia
  5. Powróć do punktu wyjścia i wykonaj wydech kończąc ćwiczenie
  6. Powtórz ćwiczenie

Ostrożnie z prasą do nóg: Jeśli używasz dużych ciężarów, zachowaj ostrożność, ponieważ możesz spowodować przesunięcie stawu krzyżowo-biodrowego (staw w miednicy), co skutkuje bólem i ograniczeniem ruchu. Upewnij się jednak, że przez cały czas trwania ćwiczenia utrzymujesz pozycję siedzącą w ławce i unikasz zginania kręgosłupa.

Typowym błędem początkujących w wyciskaniu nogami jest to, że pięty podnoszą się w stopie, po prostu z powodu braku mobilności kostek, lub dlatego, że umieściliśmy stopy zbyt daleko do tyłu na talerzu. Jeśli podnosisz pięty w wyciskaniu nogami, przeciążasz kolana. Upewnij się więc, że Twoje stopy są mocno osadzone na podnóżku. Jeśli nadal uważasz, że twoje pięty podnoszą się z płyty, powinieneś popracować nad mobilnością kostek lub umieścić stopy bardziej do przodu na płycie.

Fakty o Leg Press:Jeśli masz problemy z plecami, możesz wybrać to ćwiczenie zamiast przysiadu. 

Dobra rada dla Leg Press: Możesz zmieniać w tym ćwiczeniu, które mięśnie chcesz przede wszystkim podkreślić. 

Jeśli stawiasz stopy wysoko na podnóżku - obciążasz mięśnie siedzenia i tylnej części uda

Postaw stopy na dolnej części płyty stopy - Oprzyj ciężar ciała na mięśniu czworogłowym (przodostopie)

Postaw stopy w dużej odległości od siebie na podeście - Połóż nacisk na grupę przywodzicieli (wewnętrzna strona uda)

Postaw stopy blisko siebie na podnóżku - obciążasz w ten sposób mięsień czworogłowy

To ćwiczenie jest zarówno ćwiczeniem na nogi, jak i na tyłek.