Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

Trening na świeżym powietrzu - przeczytaj o korzyściach

Trening na świeżym powietrzu jest świetny! Oferuje on wiele możliwości i faktycznie jest wiele korzyści z niego wynikających. 

Każda forma aktywności fizycznej doda Ci energii, gdy czujesz się wyczerpany lub zmęczony, a świeże powietrze tylko potęguje ten efekt. Już 20 minut aktywności na świeżym powietrzu może odświeżyć Cię jak filiżanka mocnej kawy.

Nie musisz nawet mieć ogrodu, aby trenować na zewnątrz. Znajdź park, boisko sportowe, teren trawiasty - wszystko jest możliwe! Ale oczywiście ogród jest preferowany przez wielu, ponieważ jest blisko domu i jest nieco bardziej prywatny.

Zalety treningu na świeżym powietrzu

Istnieje wiele naukowych powodów, dla których powinieneś dostać się do zieleni natychmiast. Poniżej przedstawiamy listę 6 korzyści płynących z ćwiczeń na świeżym powietrzu.

#1 Trening na świeżym powietrzu poprawia nastrój

Ciało uwalnia endorfiny, kiedy ćwiczysz. Jedno z badań wykazało, że uczestnicy byli o 50% bardziej zadowoleni, jeśli ćwiczyli na świeżym powietrzu w porównaniu z tymi, którzy ćwiczyli na siłowni. I nie musi to być długi bieg po parku, wystarczy 5-20 minut ćwiczeń w zielonej przestrzeni. Ćwiczenia na łonie natury poprawiają zarówno samoocenę, jak i nastrój. Świeże powietrze, i dźwięk ptaków po prostu robi coś dla nastroju. 

#2 Natura zwalcza depresję i wysokie ciśnienie krwi

Spędzenie zaledwie 30 minut w parku lub lesie obniża ryzyko wysokiego ciśnienia krwi o 9%, a ryzyko depresji o 7%.
Bieganie lub spacer na łonie natury lub w parku w mieście ma natychmiastowy wpływ na stres. Naturalne dźwięki wiatru w koronach drzew, butów biegnących po trawie i mijanego otoczenia mają równoważący i uspokajający wpływ na umysł. 
Dodatkowo, regularna aktywność fizyczna ma działanie odstresowujące.

#3 Zyskujesz jeszcze więcej energii

Ruch dodaje ci nowej energii, gdy czujesz się zmęczony, a świeże powietrze może wzmocnić ten efekt. Już 20 minut spędzone na świeżym powietrzu może odświeżyć Cię jak filiżanka dobrej, mocnej kawy. Wiele osób może również znać 5-10 minut spędzonych na świeżym powietrzu w ciągu dnia pracy, aby oczyścić głowę i nabrać energii.

#4 Wzmacnia układ odpornościowy 

To zdrowie jest również jednym z dobrych powodów, aby trenować na świeżym powietrzu. Wybierając świeże powietrze zamiast członkostwa w siłowni, wzmacniasz swój układ odpornościowy, jednocześnie trzymając zarazki na dystans. Tak jak przedszkolaki zarażają się nawzajem, gdy spędzają większość czasu w pomieszczeniach i są stłoczone razem na małej przestrzeni, tak samo wirusy przeziębienia uwalniają się na hantlach, rowerach spinningowych i w szatniach. 

#5 Dostarczasz witaminę D

Światło słoneczne jest naszym naturalnym źródłem witaminy D. Witamina D odgrywa ważną rolę w rozwoju naszych kości i wzmacnia układ odpornościowy. Witamina D została okrzyknięta cudownym lekiem dla naszego zdrowia, dobrego samopoczucia i zdrowia. Jesienią i zimą, gdy słońce świeci krócej i mniej czasu spędzamy na świeżym powietrzu, chodzi o to, by dużo zyskać ćwicząc w porze, gdy jest jasno. 

#6 Ćwiczenia na świeżym powietrzu zwiększają spalanie kalorii

Właściwie, spalasz około 5% więcej w temperaturach około zera. To daje około 100-500 kalorii podczas, powiedzmy, godzinnego biegu, w zależności od masy ciała. Bieganie również zużywa więcej energii, aby poruszać się do przodu na zewnątrz niż na bieżni, na przykład. 

Efektywne ćwiczenia, które możesz wykonywać na zewnątrz

Ale nie mogę nosić bieżni, roweru spinningowego, itp. na zewnątrz? - Nie, nie możesz, ale jest wiele innych form ćwiczeń, które są również skuteczne i które można łatwo przenieść na zewnątrz. Oprócz biegania, chodzenia i jazdy na rowerze, możesz wykonywać te 4 skuteczne i wymagające ćwiczenia:

#1 Przysiad - kolano - podciąganie ramion

Dół w przysiadzie, góra z kolanem i dół w rozciągnięciu ramion. Zacznij ponownie od drugiej nogi.
Zaciągnij brzuch i opuść tyłek na sam dół. W razie potrzeby użyj gumki fitness, aby ćwiczenie było jeszcze trudniejsze i bardziej efektywne.
Ramuje nogi, pośladki i rdzeń.

#2 Dips - triceps 

Użyj step stool, ławki lub czegokolwiek, co masz pod ręką. Ustaw palce do przodu i na zewnątrz od bioder. Rozprostuj nogi i opuść pośladki prosto w dół. Zmieniaj powtórzenia, najpierw stawiając obie pięty na ziemi, potem z uniesioną prawą stopą, a na koniec z uniesioną lewą.
Przede wszystkim pracuje na triceps.

#3 Sumo - przysiady z wyskokiem

Przysiady z wyskokiem, na przemian wąski i szeroki przysiad.
Zaciśnij rdzeń i rozluźnij ramiona. Jeśli to konieczne, użyj gumki treningowej aby uczynić ćwiczenie jeszcze trudniejszym i bardziej efektywnym.
Ramuje uda i pośladki.

#4 Wypady z kettlebell

Mostek i kettlebell Rozpocznij stojąc z kettlebell uniesionym w górę w wyprostowanej ręce. Zrób długi krok do przodu na jednej nodze i opuść tylne kolano na ziemię. Trzymając kettlebell w prawej ręce, zrób krok do przodu prawą nogą. Naprzemiennie z prawej i lewej strony.

Dzięki tym ćwiczeniom jest wiele okazji do efektywnego treningu na świeżym powietrzu, a biorąc pod uwagę korzyści płynące z treningu na świeżym powietrzu, lepiej zacząć działać!