Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

Zoptymalizuj swój styl biegania

Lubienie stylu jest czymś bardzo indywidualnym od osoby do osoby. Stylów biegania jest tyle, ilu jest ludzi na Ziemi. Niektórzy biegają szybko, niektórzy wolno, niektórzy ciężko, a niektórzy lekko. Nie ma dobrego lub złego stylu biegania. Są jednak pewne rzeczy, o których powinieneś pomyśleć podczas biegania, np. aby uniknąć kontuzji. Inną korzyścią płynącą z optymalizacji stylu biegania może być osiąganie lepszych wyników w bieganiu.

Istnieje kilka klasycznych przykładów stylów biegania, których należy unikać:

"Ciężki styl biegania": Cechą charakterystyczną ciężkiego biegacza jest to, że możesz usłyszeć ciężkie, napięte kroki dochodzące z daleka. Zasada stosowana podczas biegania: "Jeśli podczas biegu słyszysz swoje kroki, to znaczy, że biegasz za ciężko". Twoje mięśnie i stawy nie są przystosowane do silnych wstrząsów, które przechodzą przez Twoje ciało podczas intensywnego biegu. "Ciężki styl biegania" jest najczęściej spotykany u większych biegaczy, ale nierzadko występuje również u małych biegaczy o wadze do 50 kg.

Uniknij "ciężkiego stylu biegania": Myśląc jak ninja. Myśl o lądowaniach stopami w taki sposób, aby każdy krok uderzał o ziemię ruchem toczącym się, z piętą uderzającą o ziemię jako pierwszą. Jeśli słuchasz muzyki, warto od czasu do czasu ją wyłączyć, aby sprawdzić, czy osiągniesz spokojny styl biegania.

"Chętny biegacz": Jeśli nie jesteś na szczycie łańcucha pokarmowego, czasem będziesz musiał biec po swoje życie. Ale jako ludzie dostosowali się do szczytu łańcucha pokarmowego, nasze ciała nie są zbudowane do uruchomienia wszystkiego, co rama i reins może wytrzymać. Podczas biegania obowiązuje zasada: "Jeśli stopa podczas biegu sięga dalej niż kolano, to znaczy, że obciążasz organizm i nie osiągasz optymalnego stylu biegu". Jeśli biegasz z "ochoczym stylem biegania", w rzeczywistości spowalniasz swoje ciało, gdy lądujesz na nadmiernie rozciągniętej nodze.

Unikaj "ochoczego stylu biegania": Myśląc o lądowaniach stopami: umieść stopę, przy każdym lądowaniu, tuż poniżej środka ciężkości ciała. Pochyl się lekko do przodu i wykorzystaj wymach bioder, aby lekko unieść kolana. Przyzwyczaj się do rozgrzewania ciała przed biegiem, wykonując kilka lekkich ćwiczeń, takich jak wysokie unoszenie kolan i małe kopnięcia w plecy. Wykonuj oba ćwiczenia przez około 10 sekund  przed każdym biegiem. To rozgrzeje Twoje nogi i zapobiegnie zmęczeniu.

"Styl biegania w zawisie": O ile nie kibicujesz widzom na imprezie sportowej, Twoje ręce nie muszą unosić się nad głową w zawisie podczas biegu. Jednocześnie podczas biegu stopy nie powinny zbliżać się do pośladków. Zasada obowiązująca podczas biegu: "Podczas wyczerpującego biegu ciało łatwo ulega przeciążeniu na skutek gwałtownych i dzikich ruchów". Dlatego ważne jest, jeśli chcesz mieć na uwadze swoje ciało, abyś nie robił gwałtownych fal lub nie pokazywał się na biegu z ramionami wymachującymi nad głową.

Uniknij "Zawieszającego się stylu biegania": Osiągając dobry rytm w swoim stylu biegania, do którego Twoje ciało się przyzwyczai. Dobry rytm biegu może wynosić od 85 do 95 uderzeń (ile razy prawa stopa uderza o podłoże) na minutę. Łatwym sposobem, aby to rozgryźć jest policzenie każdego uderzenia prawej stopy o ziemię, pomnożenie przez 2 i otrzymasz swój 1 minutowy wątek.

Źródło/Inspiracja: Triathlete Europe