Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

10 wskazówek treningowych, które zoptymalizują Twój trening

Chcesz jak najlepiej wykorzystać swój czas podczas treningu?

Czy jesteś typem, który dużo ćwiczy, ale nie czujesz, że osiągasz wyniki, których oczekujesz? A czy uważasz, że szkolenie to czasem strata czasu?
 

Może to dlatego, że po prostu nie wykorzystujesz w pełni swojego czasu, kiedy ćwiczysz. Stosując odpowiednie strategie, możesz zoptymalizować wyniki swoich treningów.

Powiedzmy to sobie wprost: Żyjemy w czasach, w których samo pojęcie czasu jest jednym z naszych najcenniejszych dóbr. Coraz więcej osób uważa, że nie ma czasu na ćwiczenia, chociaż ćwiczenia zawsze powinny być czymś, na co ma się czas. Dlatego też, kiedy już wygospodarujesz czas na ćwiczenia, ważne jest, abyś w pełni wykorzystał swój wysiłek. Oto niektóre z pułapek, których należy unikać podczas ćwiczeń.

1.      Lekkie ciężary i dużo powtórzeń
Jeśli twoim celem z treningiem jest budowanie masy mięśniowej i optymalnej siły mięśni, to musisz pomyśleć o tym, ile powtórzeń robisz, gdy trenujesz siłowo. Nie zajdziesz daleko wykonując 30-40 powtórzeń z hantlami ważącymi kilka kilogramów. Zamiast tego trenuj z większymi ciężarami i wykonuj mniej powtórzeń. Pamiętaj, że w treningu siłowym zajdziesz dalej, jeśli będziesz czuł, że trenujesz. Chcesz poczuć spalanie w mięśniach.

2.     Złe planowanie
Należy unikać długich obojętnych treningów. Kiedy ćwiczysz, bądź wydajny, aby jak najlepiej wykorzystać swój czas. Zanim rozpoczniesz trening, powinieneś zaplanować, jakie ćwiczenia chcesz wykonywać. Upewnij się również, że zaplanowałeś wcześniej, jaki rodzaj treningu cardio chcesz wykonać.

3.     Uwięziony w rutynie
Twoje mięśnie przyzwyczajają się do wykonywanych ćwiczeń. Dlatego też, jeśli wykonujesz te same ćwiczenia z tą samą liczbą powtórzeń dzień po dniu, nie staną się one silniejsze z biegiem czasu. Jeśli zawsze korzystasz z bieżni, możesz zamiast tego użyć roweru lub pójść pobiegać. Upewnij się, że przełamałeś ten nawyk, ponieważ to da Ci lepsze rezultaty.

4.      Za dużo przerw
Klasycznym błędem, który wielu popełnia, gdy znajdują się na siłowni jest to, że używają maszyn jako "foteli". Jedną rzeczą jest to, że wydłuża to czas oczekiwania dla innych, inną rzeczą jest to, że nie jest to korzystne dla Twojego własnego treningu. Pomiędzy poszczególnymi sesjami treningowymi należy odpoczywać nie dłużej niż 30-90 sekund. Jeśli maszyna, z której zamierzasz skorzystać, jest zajęta, możesz wykorzystać ten czas, robiąc kilka pompek.

5.     Trochę zbyt towarzyski
Dobrym pomysłem jest posiadanie partnera treningowego. Nie tylko dlatego, że daje Ci motywację do rozpoczęcia treningu. Ale upewnij się, że nie będziesz mówił przez cały trening. To odciąga uwagę od ćwiczeń i sprawia, że stają się one mniej efektywne. Dobrym pomysłem jest rozmowa podczas rozgrzewki i rozciągania. Ale skup się na ćwiczeniach podczas ich wykonywania.    

6.      Metoda treningu Forkerta
Możesz ciężko trenować. Ale jeśli nie trenujesz prawidłowo, ciężka praca nie przyniesie Ci optymalnych rezultatów. Ponadto, jeśli wykonasz ćwiczenia niepoprawnie, ryzykujesz kontuzję. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, czy trenujesz prawidłowo, zawsze możesz skontaktować się z nami w celu uzyskania porady dotyczącej Twojego treningu.

7.      Czytanie lub oglądanie telewizji
Jeśli chcesz uzyskać najlepsze wyniki, musisz poświęcić ćwiczeniom jak najwięcej uwagi. Wspaniale jest czytać czasopisma i oglądać telewizję. Ale jeśli zdecydujesz się robić te rzeczy podczas treningu, ryzykujesz, że stracisz swój trening na podłodze. Upewnij się więc, że poświęcasz treningowi całą swoją uwagę.

8.     Trening izolowany mięśni
Jeśli wykonujesz osobne ćwiczenia na każdą grupę mięśniową, zostawiasz bardzo mało czasu na każde ćwiczenie. Dzięki temu można zoptymalizować czas, trenując kilka mięśni w jednym ćwiczeniu. Ćwiczenia takie jak pompki, przysiady i martwy ciąg są świetne, jeśli chcesz trenować kilka mięśni w jednym ćwiczeniu.

9.     Zmiana ubrań
Zmiana ubrań na siłowni może zająć dużo czasu. Po części trzeba znaleźć szafkę, a po części można spędzić niepotrzebnie czas w "strefie zmian". Dlatego możesz maksymalnie wykorzystać swój czas, spowiadając się w domu. W ten sposób można łatwo zaoszczędzić 10 do 15 minut, które można przeznaczyć na szkolenie.

10.   Trening miękki
To idealne rozwiązanie, jeśli dbasz o to, by wcisnąć swoje treningi wtedy, gdy jest na nie "miejsce". Ale sytuacja jest taka, że wiele osób jest bardziej prawdopodobne, aby pominąć treningi lub wyciąć czas z nich, jeśli pracują późno w nocy. Może to być spowodowane tym, że kanapa dzwoni lub rodzina i przyjaciele ciągną. Albo po prostu dlatego, że zasługujesz na wieczorny relaks. Zamiast tego spróbuj ćwiczyć rano, przed wyjściem do pracy. Skorzystasz również z energii, jaką daje Ci trening.