Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

15 zabawnych faktów na temat fitnessu i treningu

Nie ma wątpliwości, że bycie aktywnym fizycznie jest dobre dla zdrowia i powinno być częścią codziennej rutyny. Ale czy potrzebujesz motywacji do ćwiczeń? Więc masz szczęście, bo oto dajemy ci 15 zabawnych faktów na temat ćwiczeń, które z pewnością cię zainspirują. Może niektóre z nich zaskoczą również Ciebie? 

#1 - Ludzie, którzy nie ćwiczą regularnie mogą stracić do 80 siły mięśniowej do 65 roku życia.

Jaki to wstyd być starym i nie móc chodzić na spacery, opiekować się sobą lub wykonywać zwykłych codziennych czynności, ponieważ jest się zbyt słabym. Ale na szczęście regularne ćwiczenia mogą to zmienić! 

#2 - Regularne ćwiczenia pomagają obniżyć ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Dwa główne czynniki ryzyka chorób serca.

Wiele osób cierpi na choroby serca w ciągu swojego życia, a choroby serca są jedną z najczęstszych przyczyn zgonów w Danii. Ryzyko wystąpienia chorób serca wzrasta wraz z wiekiem. Ćwicząc, możesz zmniejszyć to ryzyko. To całkiem niezły powód, prawda?  

#3 - Ćwiczenia utrzymują twój metabolizm na wysokim poziomie, nawet po ćwiczeniach, i pomagają ci spalić więcej kalorii, nawet w spoczynku.

Jeśli chcesz utrzymać swoją wagę, a może schudnąć, musisz spalać kalorie! A kto nie chciałby spalić kalorii leżąc na kanapie? Musisz jednak nadać ćwiczeniom priorytet. 

#4 - Przeciętna osoba chodzi około 7 500 kroków dziennie. Jeśli utrzymasz średnią liczbę kroków i dożyjesz 80 lat, przejdziesz w ciągu swojego życia około 177 000 km.

To jest dość rażące... i faktycznie zaleca się, aby 10 000 kroków było podstawowym ruchem każdego dnia... Pomyśl tylko, ile to będzie kroków w ciągu całego życia? 

#5 - Używasz 200 mięśni, aby zrobić jeden krok do przodu.

Ciało jest niesamowite, prawda? Musimy pamiętać, aby być wdzięczni za nasze ciała i za to, co nasze ciała pozwalają nam robić. Dlatego też możemy oddać coś naszemu ciału poprzez regularne ćwiczenia. Dzięki temu nasz organizm może dalej funkcjonować. 

#6 - Nacisk na stopy jest równy około 3-4-krotnej masie ciała przy każdym kroku podczas biegu.

Bieganie jest preferowaną formą ćwiczeń dla wielu, ale jest również trudne zarówno dla stóp jak i kolan. Nie oznacza to, że należy zrezygnować z biegania, ale niewątpliwie korzystne jest łączenie biegania z innymi formami ćwiczeń, które są bardziej łagodne.

Ale to również dowód na to, jak niesamowite jest nasze ciało i jakie mamy szczęście, że możemy codziennie wstawać z łóżka. Dbaj o swoje stopy, to one niosą Cię każdego dnia! 

#7 - Twoje serce jest najciężej pracującym mięśniem w Twoim ciele. Bije około 100 000 razy dziennie i pompuje prawie 7 600 litrów krwi.

To pokazuje, jak ważne jest serce, a dzięki ćwiczeniom można je wzmocnić, aby pozostało sprawne. 

#8 - Podczas wysiłku fizycznego oddychasz więcej, aby utrzymać poziom tlenu we krwi na odpowiednim poziomie.

Nie wstydź się więc tego, że chuchasz i dmuchasz podczas ćwiczeń - to zupełnie naturalne! 

#9 - Kolano jest największym i najbardziej skomplikowanym stawem w Twoim ciele, co sprawia, że jest najbardziej narażone na kontuzje.

Zadbaj o swoje kolana! Urozmaicaj swój trening i zapoznaj się z technikami przed podnoszeniem dużych ciężarów. 

#10 - W przeciwieństwie do ludzi, którzy stosują różne formy ćwiczeń, ludzie, którzy codziennie wykonują tę samą formę ćwiczeń są bardziej narażeni na kontuzje.

Dlatego dobrym pomysłem jest łączenie cardio z treningiem siłowym, na przykład takim, w którym różne grupy mięśniowe są wykorzystywane w równym stopniu. 

#11 - Jeśli nie możesz wypowiedzieć kilku słów podczas ćwiczeń bez zadyszki, być może ćwiczysz zbyt intensywnie.

Musisz się forsować i musisz podnieść tętno, ale możesz też trenować zbyt intensywnie, co może prowadzić do kontuzji i ogólnego dyskomfortu. 

#12 - Ćwiczenia cardio pomagają tworzyć nowe komórki mózgowe. To poprawia aktywność mózgu.

Teraz nie myśl, że wysoka aktywność mózgu równa się byciu inteligentnym.

#13 - 0,5 kg mięśni spala trzy razy więcej kalorii niż 0,5 kg tłuszczu.

To znaczy, że jeśli masz chęć schudnąć, to powinieneś również skupić się na budowaniu masy mięśniowej. 

#14 - Jeśli masz problemy z zasypianiem lub utrzymaniem snu, twoją odpowiedzią są ćwiczenia. Ćwiczenie pomaga oczyścić głowę i pomaga poczuć się zrelaksowanym.

Sen jest naprawdę ważny, zarówno dla ciała, jak i dla duszy. Dobry sen pomaga zapewnić dobre funkcjonowanie w codziennym życiu. 

#15 - Ćwiczenie może pomóc złagodzić twój umysł i odmłodzić ciało. Ćwiczenie poprawia samopoczucie i zwiększa pewność siebie.

Ćwiczenie oznacza robienie czegoś dobrego dla siebie. Jest to zdrowe, można schudnąć i można osiągnąć lepszy wygląd ciała i postawy. Ćwiczenia mogą być również terapeutyczne dla niektórych osób. 

Najważniejszą rzeczą jest znalezienie formy i rutyny, która działa najlepiej dla Ciebie, czy to w domu czy na siłowni. Odpowiedni trening może dać Ci rezultaty, których szukasz, a Ty masz gwarancję, że zobaczysz i poczujesz poprawę.