Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

2 szybkie wskazówki, jak szybciej się ścigać

Czy wiesz, że możesz zoptymalizować swoje bieganie jedząc zupę makaronową z kurczakiem i pijąc kawę? Dowiedz się dlaczego poniżej.

1.     Zjedz zupę z makaronem z kurczakiem
Forkerzy z Baton Rouge przeprowadzili niedawno eksperyment, w którym podzielili grupę biegaczy na dwie grupy: jedną, która dostała 2 szklanki wody, zanim musiała biec 90 minut, i jedną grupę, która dostała taką samą ilość zupy z kurczakiem z makaronem.
Biegaczom, którzy otrzymali zupę, udowodniono, że mają lepszą równowagę płynów podczas biegu i lepsze poziomy elektrolitów. Badacze podkreślają, że zawartość soli w zupie sprawiła, że biegaczom chciało się pić, co spowodowało, że pili więcej podczas biegu niż biegacze, którzy otrzymali tylko wodę.

2.     Pij kawę
Badacze z Uniwersytetu Minnesoty również podzielili grupę biegaczy na dwie części: Jedna grupa otrzymała kofeinę w swoim napoju (ilość odpowiadająca dwóm filiżankom kawy), a druga grupa otrzymała czystą wodę. Obie grupy otrzymały płyn na godzinę przed wykonaniem testu VO2 max.
Okazało się, że grupa, która miała kofeinę miesza się w ich cieczy widział ich VO2 max poprawić o 4%, jak również ich limit kwasu jabłkowego jest popychany 3%.
Badacze porównali tę poprawę do bycia w stanie wyciąć 30 sekund od 10 km biegu.