Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

5 wskazówek dotyczących szybkiej rehabilitacji po urazie

Written by Jones from InnerGym

 

Miałeś wypadek - masz kontuzję, bolący nadgarstek, uszkodzone kolano lub coś innego.

Jaki jest najlepszy sposób, aby sobie z tym poradzić?

Przedstawiłem moje spojrzenie na to z tymi 5 wskazówkami, które znajdziesz poniżej.

1. Idź do swojego lekarza

Stara rada wciąż obowiązuje.

Mimo, że Twój lekarz pierwszego kontaktu może nie być specjalistą od urazów i rehabilitacji, może skierować Cię do specjalisty, który nim jest. Tutaj możesz zostać odpowiednio zbadany i otrzymać ocenę tego, co może być nie tak.

To może być bardzo pomocne, gdy później będziesz potrzebował porady fizjoterapeuty, osteopaty lub kogoś podobnego. Znają oni język fachowy i dlatego mogą znacznie lepiej pomóc, gdy specjalista został już zaangażowany.

2. Poszukaj profesjonalnego leczenia

Po wizycie u lekarza pierwszego kontaktu, skierowaniu do specjalisty, a może nawet prześwietleniu okolicy, czas na profesjonalne leczenie.

Moim najlepszym przypuszczeniem jest albo fizjoterapeuta albo osteopata. Osteopata jest fizjoterapeutą, chiropraktykiem lub lekarzem, który jest szkolony przez 4-5 lat. Posiadają więc dużą wiedzę i doświadczenie, dlatego są najczęściej polecani.

Jednakże jest też wielu dobrych fizjoterapeutów. Idź do kogoś, kto został polecony przez kogoś, kogo znasz, kto był u tej osoby i kto jest zadowolony z leczenia. Zapewni to najlepsze możliwe doświadczenie.

3. Zacznij od rehabilitacji

Najważniejsza i zdecydowanie najbardziej niedoceniana pozycja na tej liście.

Nie ma potrzeby, aby iść dalej z urazami dłużej niż to konieczne. Uważam jednak, że wielu z nich to robi, z powodu braku odpowiedniej rehabilitacji.

W tym samym czasie, rehabilitacja pomoże również zmniejszyć ryzyko przyszłych urazów.

Zacznij od stosowania ćwiczeń, które daje ci terapeuta. Następnie preferowany jest trening siłowy, na przykład z Kettlebells, dostosowany do poziomu i siły danej osoby.

Szukanie wiedzy i ćwiczeń w sieci może być również wyraźną dystrybucją. Nie może w żaden sposób zastąpić profesjonalnego doradztwa w prawdziwym życiu. Może jednak zapewnić lepsze zrozumienie i więcej inspiracji do szkolenia w przyszłości.

4. Przyjrzyj się swojemu stylowi życia

Skuteczność rehabilitacji zależy również od stylu życia. Dobra, zdrowa i zróżnicowana dieta, 7-8+ godzin snu każdej nocy, aktywny tryb życia i niski poziom stresu sprawią, że rehabilitacja będzie bardziej efektywna.

Sen i poziom stresu w szczególności są super ważne dla organizmu czas leczenia i są często pomijane.

Często zapomina się, że całe ciało jest ze sobą połączone i każda część wpływa na inne w sposób krzyżowy. Nie możesz po prostu skupić się na diecie i to wszystko będzie działać, jeśli jesteś zestresowany, nie śpisz w nocy i w ogóle się nie ruszasz.

To wszystko musi się połączyć, aby wszystko działało.

5. Zapobieganie urazom w przyszłości

Kiedy rehabilitacja naprawdę działa, nie ma już bólu, a ciało znów ma pełną mobilność, może być kuszące, aby przestać ćwiczyć.

Jest to ważny punkt zwrotny: to właśnie ciągły trening siłowy i zdrowy tryb życia znacznie obniżą ryzyko kontuzji w przyszłości.

Więc zamiast czekać z treningiem do momentu wystąpienia kontuzji, dlaczego nie spróbować obniżyć ryzyka wcześniej?

Znajdź przyjaciela lub członka rodziny, aby rozpocząć trening, zatrudnij osobistego trenera lub kup trochę sprzętu do ćwiczeń i zacznij od treningu domowego. Opcji jest wiele - to tylko kwestia rozpoczęcia, a następnie postępu w tym kierunku.

Więc wprowadź trening siłowy do swojego codziennego życia, a nie tylko doświadczysz dużo większego poczucia spełnienia - będziesz również dużo mniej podatny na kontuzje w przyszłości.

 

Dobre szkolenie!