Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

Ćwiczenia fizyczne i witamina D przedłużają życie

Ćwiczenia i witamina D mogą przedłużyć życie

>

Jeśli chcesz żyć dłużej i zwiększyć swój poziom energii w codziennym życiu, ćwiczenia są koniecznością.

Zespół badawczy z King's College London podkreślił to ostatnio, pokazując, jak na poziomie molekularnym komórki osób aktywnych fizycznie wyglądają ładniej w porównaniu z komórkami grupy osób, które wolą kanapę od roweru treningowego.

W projekcie, w którym badano wpływ aktywności fizycznej na komórki, wzięło udział łącznie 2400 brytyjskich bliźniąt.

W badaniu wzięło udział 2400 brytyjskich bliźniąt.

Miernik badaczy
Jako miernika użyto telomerów komórek, czyli pasm DNA, które stają się coraz krótsze wraz z wiekiem komórek. Jako część procesu starzenia się, telomery ulegają stopniowemu skróceniu przy każdym podziale komórek. Proces ten trwa aż do dnia śmierci komórek. W miarę jak coraz więcej komórek umiera, rozpoczyna się proces starzenia, powodując osłabienie mięśni, zmarszczki na skórze, pogorszenie wzroku i słuchu oraz pogorszenie zdolności oddychania.

Zespół badawczy przeanalizował telomery z białych krwinek zebranych od 2400 bliźniąt i porównał długość telomerów z ilością ćwiczeń, które każdy z nich wykonywał w wolnym czasie przez okres 10 lat. Stwierdzili oni bezpośrednią korelację pomiędzy długością telomerów a ilością aktywności fizycznej.

Spędź 65 dni na ćwiczeniach i odzyskaj 3,285 dni.
Ludzie, którzy grali w tenisa, pływali lub biegali 100 minut tygodniowo, mieli na przykład długość telomerów, która normalnie byłaby widoczna u ludzi o 5 lub 6 lat młodszych. Uczestnicy badania, którzy byli najbardziej aktywni a to oznacza w tym przypadku, że robili 3 godziny energicznych ćwiczeń tygodniowo - mieli długość telomerów, która uczyniła ich młodszymi o 9 lat. W ciągu 10 lat spędzili więc w sumie 65 pełnych dni na ćwiczeniach, ale, z grubsza rzecz biorąc, zyskali 3 285 dni młodszych komórek, a więc znacznie mniej starzejących się.

Witamina D wydaje się mieć taki sam wpływ
Witamina D wydaje się mieć podobny wpływ na długość telomerów, zgodnie z innym badaniem opublikowanym w American Journal of Clinical Nutrition.
Badacze przebadali 2160 kobiet w wieku od 18 do 79 lat i odkryli, że te z największą ilością witaminy D we krwi miały dłuższe telomery niż te z niskim statusem witaminy D. Ponownie, białe krwinki zostały użyte, ponieważ dzielą się szybko i dlatego mają szybsze skracanie telomerów niż inne typy komórek i dlatego są bardziej odpowiednie do obserwacji.

Możesz uzyskać więcej witaminy D w swoim organizmie poprzez dietę, suplementy i ekspozycję na słońce w miesiącach letnich. Większość tabletek multiwitaminowych zawiera zazwyczaj tylko 5 µg witaminy D, co NIE wystarcza, aby zaspokoić Twoje potrzeby. Tabletki z czystą witaminą D zawierają około 5-35 µg witaminy D na tabletkę. Można je kupić bez recepty w aptekach lub sklepach ze zdrową żywnością. Zobacz listę produktów spożywczych szczególnie bogatych w witaminę D na końcu tego artykułu.

Witamina D ma również bardzo pozytywny wpływ na układ odpornościowy i zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi, prostaty i jelita grubego.

Wniosek z tych badań musi być taki, że przy bardzo niewielkim wysiłku fizycznym i psychicznym można znacznie przedłużyć swoje życie i jego jakość.

Źródło: Arch Intern Med. Am. J. Clinical Nutrition.


6 prostych sposobów na odwrócenie procesu starzenia się

1. amptemp;Borówki są jednym z najlepszych w przyrodzie źródeł przeciwutleniaczy, które hamują proces starzenia się i spowalniają spadek sprawności umysłowej.

2. Badania pokazują, że zaledwie pół godziny ćwiczeń dziennie może zwiększyć szanse na dożycie 90. roku życia o 30%

3. Analizy pokazują, że ludzie z rozbudowaną siecią dobrych przyjaciół mają o 22% większe szanse na dłuższe życie w porównaniu z tymi, którzy mają niewielu przyjaciół.

4. Myśl pozytywnie. Badania pokazują, że optymiści żyją na ogół dłużej niż pesymiści.

5. Badania wykazały, że na każde 30 gramów zwiększonego dziennego spożycia owoców bogatych w witaminę C, zmniejszasz ryzyko przedwczesnej śmierci o 10%.

6. Skany mózgu pokazują, że mężczyźni, którzy regularnie ćwiczą, tracą mniej tkanki mózgowej wraz z wiekiem.


Pokarmy o szczególnie wysokiej zawartości witaminy D
Witamina D znajduje się głównie w tłustych rybach, takich jak śledź, łosoś, makrela i sardynki. Należy jednak pamiętać, że chociaż ryby są szczególnie bogate w witaminę D, kapsułki z olejem rybnym nie są.

100g
- Pasztet śledziowy: 8 µg na 100g
- Kippery w oleju: 6 µg na 100g 100g
- Udo z kurczaka/piersi/skóra: 1,5 µg na 100g
- Masło (solone): 0,76 µg na 100g
- Ser (wszystkie rodzaje): 0,31 µg na 100g

/div>