Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

Przyprawy i zioła w żywności

Zioła i przyprawy to nie tylko dodatki smakowe, które sprawiają, że Twoje jedzenie jest ekscytujące. Przyprawy są na swój sposób bardzo prozdrowotne. Wiele z nich jest znanych ze swoich niesamowitych właściwości i wysokiej zawartości witamin i przeciwutleniaczy.

Biała cebula w żywności

Albo kochasz czosnek, albo go nienawidzisz, ale czosnek jest fantastyczny i ma działanie rozrzedzające krew, zapobiega zwapnieniu i zakrzepom krwi. Czosnek może pomóc obniżyć ciśnienie krwi i cholesterol oraz przeciwdziałać grzybom w jelitach. Uważa się również, że czosnek ma działanie zmniejszające wpływ na czynniki rakotwórcze.

Biała cebula jest bogata w antyoksydanty, które działają konserwująco na organizm i stymulują układ odpornościowy. Nie opisano żadnych urazów ani skutków ubocznych stosowania czosnku, chociaż ma on nieco silny zapach.

Chili w jedzeniu

Ten potężny owoc jest zarówno kochany jak i obawiany za swój silny smak.

Chili zawiera wiele przeciwutleniaczy, w tym witaminy A i C, i uważa się, że ma pozytywny wpływ na ciśnienie krwi i poziom cholesterolu we krwi.

Owoce chili zawierają również substancję kapsaicynę, która jest tym, co daje uczucie pieczenia w ustach podczas jedzenia ostrego chili.

Substancja ta stymuluje nerwy w jamie ustnej i na języku, które normalnie reagują na ciepło i ból, więc mózg myśli, że pali się w ustach. Gdy ty zaczynasz pocić się i dostawać czerwonego w głowę od jeść gorącego chili, twój ciało jest właściwie próbujący ochładzać się przez pocenie się i wzrastać przepływ krwi skóra.

W czasach pylenia roślin, chili może być ukochanym pomocnikiem, ponieważ może pomóc złagodzić dolegliwości takie jak zatkane zatoki i drogi oddechowe. Jest również dobry na trawienie i może pomóc w zwiększeniu metabolizmu.

Persilla w żywności

Zioło to jest pełne żelaza, które jest dobre przy schorzeniach pęcherza, dróg moczowych i niedoborach minerałów. Wystarczy posypać dużą garścią swoją kolację.

Persilla jest znana z tego, że łagodzi uciążliwego towarzysza czosnku: oddech czosnkowy. Dlatego też doskonałym pomysłem jest dodawanie do potraw czosnku i świeżej pietruszki.

Ingestive in food

Imbir bulwiasty to prawdziwy cudowny lek! Oprócz wspaniałego smaku, może mieć korzystny wpływ na przeziębienia, nudności i problemy żołądkowe. Smakuje dobrze, mocno i świeżo, co sprawia, że jest stałym składnikiem kuchni azjatyckich w szczególności.

Basil w żywności

Jak wiele innych ziół, bazylia jest pełna witaminy C i ma korzystny wpływ na kaszel i trawienie. Bazylia wzmacnia również system nerwowy i jest uważana za afrodyzjak.

Bazylia jest klasykiem zarówno w kuchni europejskiej, jak i azjatyckiej, choć używa się nieco innych gatunków. Sprawdza się jako posypka do wszystkiego, od pizzy po deser, ale również świetnie nadaje się jako główny składnik.

Karry w jedzeniu

Karry jest mieszaną przyprawą pochodzącą z Indii. W mieszance może znajdować się nawet 20 różnych przypraw: przeciwutleniająca kurkuma, imbir, cynamon, kolendra, goździki, buzdyganek, kminek, itd. W Indiach powszechne jest mieszanie własnego curry.

Po użyciu, curry jest zwykle najpierw "przypalane" z odrobiną tłuszczu, aby wydobyć jego smak.

Marchew ma szczególną cechę bycia żywności z zdecydowanie jednym z najwyższych naturalnych poziomów błonnika pokarmowego. Żółty pigment w curry, pochodzący z kurkumy, może być stosowany jako środek przeciwnowotworowy. Jest to więc kolejny dobry powód, aby doprawić swoje jedzenie, curry smakuje świetnie i daje ciepło twojemu ciału.