Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

Sumo Deadlift - Sumo Deadlift

Sumo jest dużo bardziej technicznym podnoszeniem ciężarów niż konwencjonalny martwy ciąg i potrzeba czasu, aby się go nauczyć. Sumo Deadlift jest potężnym ćwiczeniem, które pomaga rozwijać biodra i cały łańcuch tylny. Podnoszenie ciężarów sumo nie wymaga tak dużej mobilności kostek lub kręgosłupa, więc osoby o słabej mobilności, które nie mogą znaleźć się w odpowiedniej pozycji do konwencjonalnego podnoszenia ciężarów, mogą często podciągać się sumo bez żadnych problemów. 

Jednakże nadal należy zachować ostrożność przy wykonywaniu tego ćwiczenia, pamiętając o zastosowaniu prawidłowej techniki, aby uniknąć kontuzji grupy przywodzicieli biodra i uda (kierowcy do wewnątrz), jak również połączenia między kością krzyżową (sacrum bone) a odcinkiem lędźwiowym, które są bezpośrednio zaangażowane w to ćwiczenie.

Przewodnik po Sumo Deadlift:

  1. Stań przodem do sztangi
  2. Postaw stopy nieco szerzej niż na szerokość bioder, z palcami skierowanymi na zewnątrz
  3. Kolana muszą być utrzymywane w obrębie szerokości stopy 
  4. Zagnij kolana, aż uda będą równoległe do podłogi
  5. Chwyć drążek nachwytem, ręce na szerokość ramion
  6. Utrzymuj ramiona prosto
  7. Wdychaj, wstrzymaj oddech, lekko kołysz plecami
  8. Wypchnij ramiona do tyłu, napnij mięśnie brzucha i rozprostuj nogi
  9. Wyciągnij górną część ciała do pozycji pionowej i zrób wydech
  10. Powtórz to ćwiczenie

Ważne w Sumo Deadlift: W początkowej fazie ćwiczenia pamiętaj, że podnosisz ciężar przed golenią. Pod koniec ćwiczenia trzymaj plecy prosto.

Fakty o Sumo Deadlift: Sumo deadlift jest jednym z trzech ćwiczeń wchodzących w skład powerlifting.
W przeciwieństwie do zwykłego deadlift, ćwiczenie to trenuje przede wszystkim mięśnie czworogłowe i przywodziciele, a w drugiej kolejności plecy, ponieważ nie zginasz tak bardzo do przodu ciała.

Dobra rada dla Sumo Deadlift: Użyj chwytu overhand/underhand, aby podnosić większe ciężary.

To ćwiczenie jest jednocześnie ćwiczeniem na nogi, pośladki i plecy.