Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

Wiosła na siedząco

To ćwiczenie jest najczęściej wykonywane przy użyciu uchwytu V-grip. Ćwiczenie to jest dobrym ćwiczeniem na rozbudowę mięśni grzbietu. Jednak nie powinieneś lekceważyć skuteczności używania maszyny kablowej do ćwiczeń siłowych, ponieważ sposób, w jaki tworzy ona stały poziom napięcia podczas ruchu, jest wyjątkową sztuczką.

Przewodnik po przysiadach z bloczkami:

  1. Stroną skierowaną w stronę maszyny
  2. Postaw stopy na podnóżku i oprzyj się do przodu o uchwyt
  3. Wdychaj i pociągnij za uchwyt, aż zbliży się do dolnej części mostka 
  4. Lekko kołysze się na plecach
  5. Pamiętaj, aby cofnąć łokcie jak najdalej do tyłu podczas przyciągania uchwytu do ciała
  6. Wdychaj podczas wykonywania ćwiczenia

Ważne w przysiadach: Kiedy odchylasz górną część ciała do tyłu i lekko się kołyszesz, trenujesz również mięsień naramienny. Utrzymuj również płynne i kontrolowane ruchy.

Aby zapobiec problemom z plecami, nie powinieneś nigdy wykonywać ćwiczeń z dużymi ciężarami. Szczególnie uważaj w fazie, w której zaokrąglasz plecy.

Fakty na temat przysiadów na ławeczkach z bloczkami: To ćwiczenie jest ćwiczeniem izolacyjnym latissimus dorsi (mięsień szeroki grzbietu), teres major (gruby i nieco płaski mięsień, który siedzi u dołu łopatki), tylny deltoid (mięsień, który tworzy zaokrąglone kontury barku), biceps, brachialis (mięsień naramienny), Brachioradialis (mięsień przedramienia) oraz, na końcu ruchu, kiedy ściągamy łopatki do siebie, trapezius (mięsień, który biegnie od tyłu czaszki i pionowo w dół po każdej stronie kręgosłupa do jednego z ostatnich kręgów piersiowych) i rhomboidei (dwa mięśnie, które łączą staw barkowy i kręgosłup).

Dobra rada dla przysiadów: Możesz wykonywać to ćwiczenie z podchwytem, aby wyizolować dolną część trapezu (mięśnia, który biegnie od tyłu czaszki i pionowo w dół po każdej stronie kręgosłupa do jednego z ostatnich kręgów piersiowych), mięsień dwugłowy ramienia (dwa mięśnie, które łączą staw barkowy i kręgosłup) oraz biceps.

Ćwiczenie może być wykonywane z różnymi uchwytami, które zapewniają szereg korzyści.

Możesz również wykonywać to ćwiczenie z uchwytem nadgarstkowym, aby wyizolować tylną część mięśnia dwugłowego ramienia (mięsień szeroki grzbietu) i najmniejszą część mięśnia trapezowego (mięsień, który biegnie od tyłu czaszki i pionowo w dół po każdej stronie kręgosłupa do jednego z ostatnich kręgów piersiowych).

To ćwiczenie jest zarówno ćwiczeniem na plecy, barki jak i ramiona.