Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

Wiosła sztangą w rozkroku

Bent-Over Barbell Rows jest ćwiczeniem, które trenuje cały latissimus dorsi (mięsień szeroki grzbietu), brachialis (mięsień w górnej części ramienia, który zgina staw łokciowy), brachioradialis (mięsień w przedramieniu) i kiedy ściskasz łopatki razem na końcu ruchu, rhomboidei (dwa mięśnie, które łączą staw barkowy z kręgosłupem) i trapezius (mięsień, który biegnie od tyłu czaszki i pionowo w dół po każdej stronie kręgosłupa do jednego z ostatnich kręgów piersiowych)

Przewodnik po wiosłach ze sztangą pochyloną:

  1. Stań z lekko ugiętymi kolanami.
  2. Zagnij ciało do przodu pod kątem około 45 stopni i upewnij się, że plecy są proste.
  3. Utrzymaj sztangę nachwytem i rozstawem dłoni większym niż szerokość barków, pozwalając ramionom zwisać prosto w dół z barków
  4. Wydech, napnij mięśnie brzucha i podciągnij drążek prosto do góry, aż dotknie klatki piersiowej
  5. Wydech i powrót do pozycji wyjściowej

Ważne przy wiosłowaniu sztangą: trzymaj plecy prosto. 

Fakty na temat unoszenia sztangi w pozycji zgiętej: Pozycja zgięta trenuje erector spinae (grupę mięśni, które prostują i obracają plecy) izometrycznie.

Dobra rada na wykonywanie przysiadów ze sztangą w pozycji pochylonej: Możesz trenować okolice pleców pod różnymi kątami, eksperymentując z szerokością chwytu oraz chwytem pod- lub nad-ręcznym. Możesz również zmieniać pochylenie górnej części ciała do przodu. 

To ćwiczenie jest zarówno ćwiczeniem na plecy jak i na ramiona.