Prawo do zwrotu przez 365 dni Prawo do zwrotu przez 365 dni
Bezpłatny zwrot Bezpłatny zwrot
Dostawa już od 15 zł Dostawa już od 15 zł
Gwarancja ceny Gwarancja ceny
Trustpilot Trustpilot

Znajdź swój poziom sprawności fizycznej z apuls

Tutaj możesz przeczytać więcej o tym, jak znaleźć swój poziom sprawności fizycznej

W Apulsie polecamy test Coopera, ponieważ jest to nie tylko dobra forma testu, ale również dobry trening. Test Coopera jest znany jako jedna z najczęściej stosowanych form testowych, jeśli chodzi o badanie sprawności fizycznej. Powodem tego jest prostota testu Coopera: biegnij tak daleko, jak możesz w ciągu 12 minut. Na podstawie dystansu osiągniętego w ciągu 12 minut, możesz znaleźć swój poziom sprawności fizycznej w poniższej tabeli.

Istnieje szeroka gama testów sprawności fizycznej, z których wszystkie dają mniej lub bardziej dokładne wyniki. Kilka z tych testów wymaga szerokiej gamy wyrafinowanych pomocy do poboru tlenu lub wydatku energetycznego, gdzie test Coopera wymaga niczego więcej niż 12-minutowego biegu.
 
Jedną z rzeczy, która sprawia, że test Coopera jest świetny jest to, że każdy może do niego przystąpić. Nie musisz biec przez całe 12 minut. Więc jeśli nie możesz biegać 12 minut z rzędu, to nie przeszkadza Ci to w korzystaniu z tego formularza testowego.
 
Jak korzystać z testu Coopera:
Dobre miejsce do biegania, np. stadion lekkoatletyczny. Jest 400 metrów dookoła i znaczniki na każde 100 metrów. Jeśli stadion nie jest możliwy, znajdź miejsce o płaskim terenie i użyj zegarka do biegania, aby zmierzyć dystans. Zacznij rozgrzewkę od 10-minutowego joggingu, aby rozgrzać nogi.
 
Następnie biegnij tak daleko, jak możesz w ciągu 12 minut. Aby osiągnąć najlepsze rezultaty, zacznij od tempa, które wydaje się trudne, ale możliwe do opanowania. Przyspiesz to od minuty 7 do 10, kiedy zaczyna się robić ciężko. Zawsze możesz zrobić ostatnie 2 minuty! Po teście należy się zrelaksować i zaleca się jogging przez 5-10 minut oraz spożywanie wody i niektórych węglowodanów i białka.
 
Miej 1-2 dni wolnego po teście, aby pozwolić swojemu ciału odpowiednio się zregenerować. Test Coopera może być bardzo stresujący dla organizmu. Zaleca się wykonanie kolejnego testu po 4-6 tygodniach od poprzedniego. Porównaj liczby z poprzedniego testu i zobacz, jak rozwija się Twoja sprawność fizyczna.
 
W powyższej tabeli możesz zobaczyć, jaki jest Twój poziom sprawności fizycznej w teście Coopera. Dolna tabela pokazuje poziom sprawności fizycznej w odniesieniu do wieku:
 
Age gender Really good Bóg Medium Bad Bardzo głupie 13-14 M 2700+ m 2400 - 2700 m 2200 - 2399 m 2100 - 2199 m Do 2100 m K 2000+ m 1900 - 2000 m 1600 - 1899 m 1500 - 1599 m Do 1500 m 15-16 M 2800+ m 2500 - 2800 m 2300 - 2499 m2200 - 2299 m Do 2200 m K 2100+ m 2000 - 2100 m 1700 - 1999 m 1600 - 1699 m Do 1600 m 17-20 M 3000+ m 2700 - 3000 m 2500 - 2699 m 2300 - 2499 m Do 2300 m K 2300+ m 2100 - 2300 m 1800 - 2099 m 1700 - 1799 m Do 1700 m 20-29 M 2800+ m 2400 - 2800 m 2200 - 2399 m 1600 - 2199 m Do 1600 m K 2700+ m 2200 - 2700 m 1800 - 2199 m 1500 - 1799 m Do 1500 m 30-39 M 2700+ m 2300 - 2700 m1900 - 2299 m 1500 - 1899 m Do 1500 m K 2500+ m 2000 - 2500 m 1700 - 1999 m 1400 - 1699 m Do 1400 m 40-49 M 2500+ m 2100 - 2500 m 1700 - 2099 m 1400 - 1699 m Do 1400 m K 2300+ m 1900 - 2300 m 1500 - 1899 m 1200 - 1499 m Do 1200 m 50+ M 2400+ m 2000 - 2400 m 1600 - 1999 m 1300 - 1599 m Do 1300 m K 2200+ m 1700 - 2200 m 1400 - 1699 m 1100 - 1399 m Do 1100 m
 
Źródło/Inspiracja: Trening aktywny